torstai 30. joulukuuta 2021

Kesä ja epämääräinen sairastelu

 Ensimmäinen postaukseni on kesältä ja haluan kertoa tämän tarinan sillä, että minusta tuntuu että pahoinvointini johtui jo tästä katalasta sairaudesta

 .Minulla oli rankka alkuvuosi taas tilinpäätöskiireiden kanssa ja ylitöitä tuli tehtyä ihan liikaa. Mieli ja keho olivat ihan lopussa ja odotin vain kesälomaa joka alkaisi 18.6.


Kesäloma alkoi ja samalla alkoi minulla jatkuva pahoinvointi ja oksentelu. Mikään ei pysynyt sisällä ja en pystynyt muuta kuin makaamaan sängyssä. Kävin muutaman kerran päivystyksessä mutta nesteytyksen jälkeen lähettivät minut kotiin, yhdenkin kerran lääkäri sanoi että olen vuodeosastokuntoinen mutta valitettavasti ei ole tilaa eli kotiin vaan. Kaksi viikkoa meni näin ja sitten olin jo niin huonossa kunnossa että ottivat minut osastolle 30.6.. Osastolla vierähtikin sitten 3,5 viikkoa jonka aikana minulta otettiin kaikenlaiset kokeet ja kuvattiin päätä, niskoja ja vatsaa. Mitään ei koskaan löytynyt ja kaikki arvot olivat hyviä eli ihan selittämättömäksi jäi tämä vaivani joka kesti viisi viikkoa ja oli yhtä tuskaa.

Tiputuksessa olin sairaalassa joka päivä ja yhtenäkin päivänä suonta yritettiin löytää useita kertoja ja sitten yhdeksännellä kerralla onnistui. Sairaalaruoka esim. siskonmakkarakeitto ei myöskään oikein auttanut huonovointista syömään.


Samalla kun olin sairaalassa oli kesän kovimmat helteet ja minä olin tietysti heti kesän alussa hommannut itselleni kasvihuoneen ja ahtanut sen täyteen erilaisia taimia. Mieheni saikin sitten siitä itselleen projektin kun sai olla kokoajan kastelemassa taimia etteivät kuole.

Sairaalasta pääsin 29.7. ja minulla oli vielä kaksi viikkoa lomaa ennen töihin paluuta. Loman olin vielä aika heikossa kunnossa joten se meni lähinnä kotona ollessa. Muutaman kerran kävimme frisbeegolfia heittelemässä ja sekin jo koetteli voimiani.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kevät tulee pikkuhiljaa ja minunkin hoitoni ovat jo loppuneet. Sädehoidot alkoivat 17.3. ja viimeinen oli 6.4. Kävin myös labrassa ja lääkä...